بانک پرسشنامه

بانک پرسشنامه دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت

بانک پرسشنامه

بانک پرسشنامه دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت

پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در بازآفرینی سازمان

دانشکده مدیریت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

عنوان:

نقش فناوری اطلاعات در بازآفرینی سازمان بررسی موردی در سازمان ثبت احوال کشور

 

هیات داوران:

استاد راهنما:دکتر ایرج نوری

استاد مشاور:دکتر پیمان غفاری آشتیانی

استاد داور:دکتر حبیب اله جوانمرد

نگارش: حجت نصیری

زمستان 1391

 

تهیه کننده: مائده سادات مقدسی


پرسشنامه

الف)سوالات جمعیت شناختی

  1. وضعیت تاهل             مجرد    □          متاهل□
  2. جنسیت                     زن     □              مرد□
  3. تحصیلات                  دیپلم  □              فوق دیپلم    □         لیسانس  □             فوق لیسانس و بالاتر□
  4. پست سازمانی □              مدیر       □         کارشناس مسئول □           کارشناس   □        کارمند□
  5. سابقه کار                  زیر 5 سال    □      6 الی 12 سال □             13 الی 20 سال   □          بالای 20 سال□

 

سوالات مربوط به فناوری اطلاعات:

 

  1.  میزان استفاده از کامپیوتر های شخصی در چند سال اخیر در سازمان شما چگونه است؟

الف- خیلی کم   □       ب- کم   □      ج- متوسط  □        د-  زیاد  □       ه- خیلی زیاد□

  1. سرانه کامپیوتر به ازای هر نفر در واحد سازمانی شما چگونه است؟

الف- بیش از 4 نفر یک کامپیوتر□

ب- هر 4 نفر یک کامپیوتر□

ج- هر 1 نفر یک کامپیوتر□

  1. تا چه اندازه ای شبکه های کامپیوتری در واحد مختلف سازمان فراگیر شده است؟

الف- خیلی کم   □       ب- کم   □      ج- متوسط  □        د-  زیاد  □       ه- خیلی زیاد□

 

  1. تا چه اندازه ای شبکه های کامپیوتر فراگیر در واحدهای سازمانی در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند؟

الف- خیلی کم   □       ب- کم   □      ج- متوسط  □        د-  زیاد  □       ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از نرم اقزارهای صفحه گسترده مانند اکسل و غیره در سازمان چگونه است؟

الف- خیلی کم   □       ب- کم   □      ج- متوسط  □        د-  زیاد  □       ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از نرم افزارهای کاربردی مانند سیستم شبیه سازی و بانکهای اطلاعاتی هوشمند در سازمان چگونه است؟

الف- خیلی کم   □       ب- کم   □      ج- متوسط  □        د-  زیاد  □       ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از نرم افزارهای شبکه های داخلی یا انترانت (تبادل اطلاعات و داده ها میان واحدهای سازمان) و پورتالها در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم   □       ب- کم   □      ج- متوسط  □        د-  زیاد  □       ه- خیلی زیاد□

  1. تا چه اندازه سازمان شما برای ارائه خدمات به مشتریان از سیستم های مکانیزه مستقر نموده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از سیستم های عملیاتی مکانیزه مانند سیستم های حقوق و دستمزد و حسابداری وخرید وفروش و انبارداری و و جمعداری اموال در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان ارتباط الکترونیکی مشتریان و ارباب رجوع با سازمان در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از خدمات پست الکترونیکی درون سازمان در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از اینترنت (شبکه اطلاع رسانی درون سازمان) و اکسترانت(شبکه اطلاع رسانی به افراد سازمانهای خاص که اطلاعات از شما می گیرند )در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان استفاده از کامپیوتر و تکنولوژی های وابسته به آن در فعالیتهای نظیر آموزش و... در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. تا چه حدی مدیران و کارشناسان و کارکنان برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر از سیستم های کامپیوتری گردش اطلاعات در سطح سازمان استفاده می نمایند؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. تا چه حدی نظام اطلاع رسانی خدمات به مردم (استفاده از سایت اطلاع رسانی)به صورت سهل و آسان بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

ب)

  1. میزان رضایت ارباب رجوع بر اساس فرم های نظر سنجی سازمان مدیریت و برنامه ریزی چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. سازمان شما تا چه حدی تسهیلات و امکانات برای رفاه حال ارباب رجوع فراهم آورده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. سازمان شما تا چه حدی برای ارباب رجوع خود حق انتخاب قائل است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان ارائه خدمات و محصولات جدید بر اساس نیازهای جدید مردم و خدمات گیرندگان چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان طراحی و عملیاتی کردن ساز و کارهای لازم جهت جمع آوری و جمع بندی و نگهداری در رسیدگی به شکایات ارباب رجوع در سازمان شما چگونه بود است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان تعویض اختیار در سازمان و واگذاری اختیارات به سطوح پایین تر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان کاهش سطوح مدیریت (کاهش نسبت مدیران به کارکنان) در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. در سازمان شما تا چه حدی بر رعایت دقیق و بی چون و چرای سلسله مراتب تاکید می شود؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان مشارکت کارکنان در تصمیم گیری چگونه است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان تاکید سازمان به تعیین اهداف و عملیاتی کردن آن در تمام سطوح سازمانی تا چه حد است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. سرعت گردش اطلاعات در سازمان به چه میزان است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. سازمان شما تا چه حد به جای تاکید بر حضور فیزیکی بر تحقق اهداف یا نتایج تاکید دارئ؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. در سازمان شما تا چه حدی به عملکرد افراد مورد ارزیابی قرار گرفته و به آنها بازخورد داده می شود؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. کاکنان تا چه اندازه با استفاده از معیارهای عینی و دقیق نسبت به اهداف واحد کاری خود آگاهی دارند؟

 الف- خیلی کم□   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. تا چه حدی سازمان به کیفیت خدمات ارائه شده تاکید دراد؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. تا چه حدی سازمان یا واحد کاری شما نسبت به ارائه محصولات یا خدمات جدید(مانند کارت ملی هوشمند)که تا کنون به مردم یا به بازار عرضه نشده است تمایل دارد؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. میزان توجه سازمان به خلاقیت و نوآوری کارکنان چگونه است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. تا چه اندازه سازمان افراد را در آزمون فرآیندهای جدید و نو ترغیب و تشویق می نماید؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. در چند سال اخیر سازمان یا واحد کاری شما به چه میزان از هزینه های مصرفی و غیر ضروری کاسته است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. سازمان شما در چند سال اخیر تا چه حدی نسبت به کشف روشها یا منابع جدید درآمدزایی جهت ایجاد درآمدهای اختصاصی یا درآمدهایی که باید به خزانه واریز گردد اقدام کرده است؟

الف- خیلی کم      □   ب- کم   □     ج- متوسط      □   د-  زیاد   □     ه- خیلی زیاد□

  1. در مجموع نظر خود را در میزان و نحوه بکارگیری فناوری اطلاعات توسط سازمان و ایجاد تحول و خلاقیت و کارآفرینی را مرقوم فرمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد