دانشگاه ازاد اسلامی
واحد بوئین زهرا
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
گرایش:
بازرگانی بین الملل
عنوان:
بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری (مطالعه موردی: شرکت پارس خزر گیلان)
استاد راهنما :
محمد غفاری فرد
استاد مشاور :
نگارش :
مهدی نعمتی
تابستان
1393
سوالات عمومی
1- جنسیت : مرد □ زن □
2- تحصیلات : دیپلم و پایین تر□ فوق دیپلم □ کارشناسی □ کارشناسی ارشد □ دکترا □
£ 60 به بالا £ 60-50£ 50-40£ 40-30 £3- سن(سال) : 30-20
کاملا موافقم
موافقم
نظری
ندارم
مخالفم
کاملا مخالفم
سوالات
(صرف تبلیغات)
1- برای نام تجاری پارس خزر تبلیغات بسیار شدید و گسترده ای انجام می دهد.
2- به نظر می رسد نام تجاری پارس خزر هزینه زیادی را در تبلیغات خود برای رقابت با سایر نام های تجاری صرف می کند.
3- تبلیغات برای نام تجاری پارس خزر بطور مداوم نمایش داده می شود.
(نگرش نسبت به تبلیغات)
4- تبلیغات برای نام تجاری پارس خزر بسیار خلاقانه است.
5- تبلیغات برای نام تجاری پارس خزر شامل مسائل بدیع و اصیل است.
6- تبلیغات برای نام تجاری پارس خزر از تبلیغات برای مارک های رقبا متفاوت است.
7- تبلیغات برای نام تجاری پارس خزر صادقانه است.
کاملا موافقم
موافقم
نظری
ندارم
مخالفم
کاملا مخالفم
سوالات
(تبلیغات پولی)
8- نام تجاری پارس خزر اغلب تخفیف قیمت ارائه می دهد.
9- نام تجاری پارس خزر اغلب از تخفیف قیمت استفاده می کند.
10- نام تجاری پارس خزر بیشتر از رقبا از تخفیف قیمت استفاده می کند.
(تبلیغات غیرپولی)
11- نام تجاری پارس خزر اغلب به مشتریان، هدیه می دهد.
12- نام تجاری پارس خزر بیشتر از مارک های رقیب از هدیه استفاده می کند.
13- نام تجاری پارس خزر اغلب برای مشتریان خود، جوایزی در نظر می گیرد.
(آگاهی از برند)
14- من می دانم ویژگی های ظاهری نام تجاری پارس خزر چگونه به نظر می رسد.
15- هنگامی که من به لوازم خانگی فکر می کنم، نام تجاری پارس خزر اولین نامی است که به ذهن من خطور می کند.
16- من از نام تجاری پارس خزر آگاه هستم.
17- من با نام تجاری پارس خزر آشنا هستم.
18- من می توانم به راحتی نام تجاری پارس خزر را از میان نام تجاری سایر رقبا تشخیص دهم.
(کیفیت ادراک شده)
19- نام تجاری پارس خزر محصولات با کیفیت بسیار خوب ارائه می دهد.
20- نام تجاری پارس خزر محصولات با دوام تولید مینماید.
21- نام تجاری پارس خزر محصولات بسیار قابل اعتماد ارائه می دهد.
22- نام تجاری پارس خزر محصولات با ویژگی عالی ارایه می دهد.
کاملا موافقم
موافقم
نظری
ندارم
مخالفم
کاملا مخالفم
سوالات
(وفاداری به برند)
23- نام تجاری پارس خزر اولین انتخاب من خواهد بود.
24- من استفاده از محصولات پارس خزر را به دیگران پیشنهاد می کنم.
25- اگر نام تجاری پارس خزر در فروشگاه موجود باشد من مارک های دیگر را خریداری نمی کنم
26- من مایل هستم در آینده نیز از محصولات شرکت پارس خزر استفاده نمایم.
27- من مایل هستم مبلغ بیشتری را برای استفاده از محصولات پارس خزر نسبت به سایر مارک ها پرداخت نمایم.
(شهرت برند)
28- استفاده از محصولات پارس خزر، مناسب و شایسته شخصیت من است.
29- پارس خزر، یک شرکت شناخته شده و معروفی است .
30- شرکت پارس خزر، یک شرکت خوش نام و معتبری است .
31- استفاده از محصولات پارس خزر، پرستیژ و وجهه اجتماعی من را ارتقا می دهد.
(رضایت از برند)
32- من از محصولات پارس خزر بسیار راضی هستم
33- شرکت پارس خزر سعی می کند رضایت مشتریان را جلب نماید
34- بیشتر مشتریانی که من می شناسم از محصولات پارس خزر راضی هستند.
جدول توزیع سوالات پرسشنامه
ردیف
متغیر
شماره سوالات در پرسشنامه
جمع سوالات
1
صرف تبلیغات
3-1
3
2
نگرش نسبت به تبلیغات
7-4
4
3
تبلیغات پولی
10-8
3
4
تبلیغات غیر پولی
13-11
3
5
آگاهی از برند
18-14
5
6
کیفیت ادراک شده
22-19
4
7
وفاداری به برند
27-23
5
8
شهرت برند
31-28
4
9
رضایت از برند
34-32
3
منبع: نعمتی، مهدی، (1393)، بررسی نقش تبلیغات و پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری مطالعه موردی شرکت پارس خزر گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا.