بانک پرسشنامه

بانک پرسشنامه دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت

بانک پرسشنامه

بانک پرسشنامه دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت

پرسشنامه شناسایی و الویت بندی مزیتهای رقابتی محصولات صنعت آب معدنی ایران بر اساس مدل الماس رقابت ملی پورتر

دانشگاه ازاد اسلامی

واحد بوئین زهرا

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

 

گرایش:

بازرگانی داخلی

 

عنوان:

شناسایی و الویت بندی مزیتهای رقابتی محصولات صنعت آب معدنی ایران بر اساس مدل الماس رقابت ملی پورتر

استاد راهنما :

بهناز خوش طینت

 استاد مشاور :

دکتر سید عباس نجفی زاده

 

نگارش :

کیانوش ایزدمهر

تابستان

1393

 

 

 

.

 

 

 

آقا„

خانم„

جنسیت

بالای 50„

41  تا 50„

31  تا 40„

20 تا30„

سن

دکتری„            فوق لیسانس   „

„سرپرست        „کارشناس          „کارمند

 

 

 

لیسانس„

„مدیرمیاتی

 

فوق دیپلم„

مدیر عملیاتی „

دیپلم „

مدیرت ارشد „

تحصیلات

سمت در سازمان

خواهشمند است نظر خود را در ارتباط با پرسش های مطروحه اعلام بفرمایید

  1. جهت تولید آب معدنی صادراتی ، میزان دسترسی به نیروی کار ارزان قیمت را چگونه ارزیابی می نمائید ؟

„ بسیارکم     „ کم    „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. شرکت شما تا چه میزان از مدیران و کارشناسان متخصص و آموزش دیده جهت تولید استفاده می نماید ؟  

„ بسیارکم   „ کم    „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. جهت تولید آب معدنی صادراتی ، میزان دسترسی خود به نیروی انسانی متخصص و ماهر را چگونه ارزیابی می نمائید ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. قیمت مواد اولیه مورد نیازشرکت شما جهت تولید را چگونه ارزیابی می کنید ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه اندازه از تکنولوژی پیشرفته و ماشین آلات جدید در تولید محصول جهت صادرات بهره مند هستید ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز شرکت خود را جهت تولید محصولات رقابتی چگونه ارزیابی می کنید ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. شرکت شما تا چه اندازه از تسهیلات مرکز توسعه صادراتی از قبیل مشاوره و آموزش در مسائل بازاریابی استفاده می کند؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. در زمینه تولید محصولات مرغوب و با کیفیت جهت صادرات تا چه اندازه از مهارت و دانش فنی برخوردارید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه اندازه از زیرساختهای پیشرفته نظام بانکی در داخل کشور جهت صادرات برخوردار هستید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. نزدیکی به بازارهای هدف و منابع عرضه و هزینه های حمل و نقل (مناسب بودن موقعیت جغرافیائی کشور ) تا چه اندازه اهمیت دارد ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تقاضای داخلی برای محصولات صنعت آب معدنی به چه اندازه است ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. رشدبازار(رشدتقاضا) برای محصولات صنعت آب معدنی در داخل کشور به چه اندازه است ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. حساسیت مصرف کننده داخلی نسبت به تنوع و نوآوری در طرح محصولات آب معدنی به چه اندازه است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه حد ساختار و نحوه رقایت در بازارخارجی را قبل از شروع فعالیت صادرات به آن بازار شناسائی می کنید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه حد شباهتهای بازار خارجی، با بازار داخلی را در صادرات در نظر می گیرید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. هنگام صادرات آب معدنی،تا چه اندازه تفاوتهای بازارخارجی با بازارداخلی را در نظر می گیرید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. قدرت خرید مصرف کننده داخلی ، برای خریداری کردن محصولات شما به چه اندازه است ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. میزان استقبال مصرف کنندگان داخلی از نوآوری در محصولات تولیدی به چه اندازه است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تعداد شرکتهای فعال درصنایع مرتبط و پشتیبان صنعت آب معدنی از جمله و...توزیع محصولات تولیدی چه اندازه است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه اندازه شرکتهای فعال در صنعت آب معدنی اعم ازعرضه کنندگان مواداولیه،توزیع کنندگان و دیگر صنایعی که به طورمستقیم یا غیرمستقیم بر این صنعت اثر می گذارند،کارآمد هستند؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. به نظرشما،تاچه اندازه کیفیت فرآوری وبسته بندی محصولات آب معدنی براساس استانداردهای جهانی در تقویت رقابت پذیری جهانی این صنعت موثر است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. نقش کیفیت روابط(همکاری وهماهنگی) بین عرضه کنندگان ،   تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این صنعت را در تقویت رقابت پذیری جهانی چقدر ارزیابی می کنید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. دیدگاه مدیران شرکتهای فعال در صنعت آب معدنی نسبت به فعالیت در سطح بین المللی چقدر در تقویت رقابت پذیری جهانی این صنعت اهمیت دارد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. رقابت شرکت شما با رقبای داخلی تان تا چه اندازه می تواند،در بهبود کیفیت محصول صادراتی شما تاثیرگذار باشد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. شدت رقابت بین شرکت شما و رقبایتان در داخل کشور ، در جهت نوآوری در محصول صادراتی به چه اندازه است ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. به نظر شما ، شدت رقابت بین شرکت شما و رقبای شما در داخل کشور به چه میزان در کاهش هزینه های تولید موثر است ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. برای حضور در بازارهای جهانی به چه اندازه ثبات سیاسی و قابل پیش بینی بودن تصمیمات دولت ، اهمیت دارد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. به نظر شما دولتمردان ، تا چه اندازه تمایل به فعالیت های بین الملل دارند؟

 

  1. سیاستگذاری های دولت تا چه حد در جهت حمایت از صادرات صنعت آب معدنی وضع می گردد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد            

  1. به نظرشما،دیدگاه مدیران دولتی نسبت به فعالیت صنعت آب معدنی در بازارهای بین المللی در تقویت رقابت پذیری جهانی این صنعت چه میزان اهمیت دارد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. سیاستهای تشویق تولیدکننده و صادرکننده(مانند معافیتهای مالیاتی ، سوبسید،...) ازطرف دولت چقدر در تقویت رقابت پذیری جهانی این صنعت اهمیت دارد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. حمایت از سرمایه گذاری های خارجی در صنعت آب معدنی ، به چه میزان در تقویت رقابت پذیری جهانی این صنعت در سطح بین المللی موثر است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه اندازه قوانین و مقررات تسهیل کننده صادرات برای شرکت شما وجود دارد؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه میزان به بازارهای جهانی دسترسی دارید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه میزان نوسانات نرخ بهره ، در فعالیت های صادراتی شرکت شما تاثیر گذار است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه حد از ثبات سیاسی و اقتصادی و قابل پیش بینی بودن تصمیمات دولت در فعالیت های صادراتی خود وبرای حضور در بازارجهانی برخوردارهستید؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. تا چه اندازه تغییرات ناگهانی و مداوم نرخ ارز ، در فعالیت های صادراتی شرکت شما تاثیرگذار است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. به نظر شما ،میزان تاثیر تحریم های اقتصادی در رقابت پذیری جهانی صنعت آب معدنی ایران چقدر است؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

  1. به نظر شما، نقش "عدم همگرائی با نظام جهانی و سازمان تجارت جهانی" در رقابت پذیری جهانی صنعت آب معدنی ایران چه اندازه است ؟

„ بسیارکم     „ کم     „ متوسط   „ زیاد    „ بسیار زیاد

 

 

جدول ترکیب سوالات بر اساس متغیرهای تحقیق

متغیر

تعداد سوالات

شماره سوالات

 

ویژگی های نهاده های تولید

10

10-1

 

تقاضای داخلی

8

18-11

 

صنایع مرتبط و پشتیبان

4

22-19

 

استراتژی،ساختارورقابت پذیری شرکت ها

4

26-23

 

سیاست ها و اقدامات دولت

8

34-27

 

شوک های برونزا

5

39-35

 

 

منبع:

ایزدمهر،  کیانوش، (1393)، شناسائی و الویت بندی مزیتهای رقابتی محصولات صنعت آب معدنی ایران بر اساس مدل الماس  رقابت ملی پورتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد