دانشگاه آزاد اسلامی
واحد اراک
دانشکده مدیریت گروه مدیریت بازرگانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
گرایش: داخلی
عنوان:
شناسایی تاثیر تمایل رابطه ای و هوش بازاریابی بر قابلیت توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی و صنعتی استان مرکزی)
استاد راهنما:
دکترمحسن نظری
نگارش:
لطف اله احمدی نژاد
تابستان 1394
تهیه کننده :
صبا رضایی
با سلام و احترام
پرسشنامه ایی که ملاحظه می فرمایید به منظور بررسی شناسایی تاثیر تمایل رابطه ای و هوش بازاریابی بر قابلیت توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی و صنعتی استان مرکزی) تهیه گردیده است. نظرات شما می تواند در ارزیابی مناسب و دقیق این مطالعه موثر باشد، لذا خواهشمند است در پر کردن پرسشنامه نهایت تمرکز و دقت را مبذول دارید.داده های حاصل از پرسشنامه محرمانه بوده و به جز استفاده آماری، به منظور دیگری مورد استفاده
قرار نخواهد گرفت.جهت تکمیل کردن این پرسشنامه، ابتدا هر عبارت را به دقت خوانده و پس از اطمینان از پاسخ موردنظر از شماره 1 تا 5 یک گزینه را به شرح زیر انتخاب کنید:
- نام شرکت :......................................
- پست سازمانی: مدیرعامل5 مدیر تولید5 مدیر بازرگانی5 مدیر اداری 5 مشاور5
سرپرست قسمت5 سایر موارد 5
3) سابقه کاری: کمتر از 5 سال □ بین 5 تا 10 سال □ 10 تا 15 سال □ 15 تا 20 سال □ بیش از 20 سال□
4) میزان تحصیلات پاسخگو : زیر دیپلم و دیپلم□ فوق دیپلم □ کارشناسی □ کارشناسی ارشد و بالاتر□
5) جنسیت: مرد□ زن□ 6) سن:.....................سال
7-رشته تحصیلی خویش را ذکر فرمائید ؟................................................ 8- تعداد سنوات خدمت:.............................
عنوان | کاملا درست | درست | نظری ندارم | اشتباه | کاملا اشتباه |
تمایل رابطه |
- ماخواهان روابط نزدیکتر با شرکت های بازاریابی خارجی هستیم که مزایای تجاری ارایه می دهند.
| | | | | |
- ما خواهان افزایش اثربخشی سازمان در هنگام هستیم که رابطه نزدیکی با شرکت های بازاریابی خارجی دارد.
| | | | | |
- تسهیم اختصاصی اطلاعات با شرکت های بازاریابی خارجی که به کارایی ما کمک می کنند
| | | | | |
- ما روابط (سبک- شریک) نزدیکی با بیشتر شرکت های بازاریابی خارجی خود داریم.
| | | | | |
- شرکت های بازاریابی خارجی از نزدیک در فرآیند بازاریابی ما درگیر هستند
| | | | | |
قابلیت هوش بازاریابی | | | | | |
- ما درمورد رقبا و مشتریان اطلاعات زیادی جمع آوری می کنیم
| | | | | |
- ما جهت توسعه برنامه های اثربخش بازاریابی از مهارت های تحقیقات بازار بهره می گیریم
| | | | | |
- ما همواره به پیگیری نیازها و خواسته های مشتریان توجه می کنیم
| | | | | |
- ما از تحقیقات بازاریابی استفاده کامل می کنیم
| | | | | |
- ما همواره به تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی می پردازیم.
| | | | | |
قابلیت توسعه محصول جدید | | | | | |
- ما توانایی توسعه خدمات و محصولات جدید را دارا هستیم
| | | | | |
- ما جهت بهره برداری از سرمایه گذاری های بخش تحقیق و توسعه به توسعه محصولات و خدمات جدید می پردازیم
| | | | | |
- ما توانسته ایم محصولات و خدمات جدید را به صورت موفق راه اندازی کنیم
| | | | | |
- این ضمانت وجود دارد که تلاش های انجام شده ما برای توسعه محصولات و خدمات، پاسخگوی نیازها و خواسته های مشتریان است
| | | | | |
عدم اطمینان تکنولوژیک | | | | | |
- سرعت تغییر تکنولوژی در صنعت ما بالاست.
| | | | | |
- محیط صنعتی که ما در آن فعالیت می کنیم، پویا و فعال است
| | | | | |
- ما توانایی تولید بسیاری از محصولات جدید را دارا هستیم
| | | | | |
عملکرد واحد تجاری | | | | | |
- بازده فروشROS شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- بازگشت داراییROA شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- حاشیه ناخالصGross margin شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- نرخ برگشت سرمایهROI شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- حجم فروش در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- سود در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- نرخ بازار در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- نرخ برگشت سرمایه شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
قابلیت هوش بازاریابی | | | | | |
- ما درمورد رقبا و مشتریان اطلاعات زیادی جمع آوری می کنیم
| | | | | |
- ما جهت توسعه برنامه های اثربخش بازاریابی از مهارت های تحقیقات بازار بهره می گیریم
| | | | | |
- ما همواره به پیگیری نیازها و خواسته های مشتریان توجه می کنیم
| | | | | |
- ما از تحقیقات بازاریابی استفاده کامل می کنیم
| | | | | |
- ما همواره به تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی می پردازیم.
| | | | | |
قابلیت توسعه محصول جدید | | | | | |
- ما توانایی توسعه خدمات و محصولات جدید را دارا هستیم
| | | | | |
- ما جهت بهره برداری از سرمایه گذاری های بخش تحقیق و توسعه به توسعه محصولات و خدمات جدید می پردازیم
| | | | | |
- ما توانسته ایم محصولات و خدمات جدید را به صورت موفق راه اندازی کنیم
| | | | | |
- این ضمانت وجود دارد که تلاش های انجام شده ما برای توسعه محصولات و خدمات، پاسخگوی نیازها و خواسته های مشتریان است
| | | | | |
عدم اطمینان تکنولوژیک | | | | | |
- سرعت تغییر تکنولوژی در صنعت ما بالاست.
| | | | | |
- محیط صنعتی که ما در آن فعالیت می کنیم، پویا و فعال است
| | | | | |
- ما توانایی تولید بسیاری از محصولات جدید را دارا هستیم
| | | | | |
عملکرد واحد تجاری | | | | | |
- بازده فروشROS شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- بازگشت داراییROA شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- حاشیه ناخالصGross margin شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- نرخ برگشت سرمایهROI شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- حجم فروش در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- سود در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- نرخ بازار در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- نرخ برگشت سرمایه شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- بهره وری شرکت در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- عملکرد کارکنان در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- کیفیت محصولات در سال گذشته افزایش داشته است.
| | | | | |
- ارزش افزوده اقتصادی در سال گذشته افزایش داشته است.
|